Cu gălușca prin Apuseni. Sau cum am depășit prima febră

Noi am fost obișnuiți până acum cu concedii lungi și active, de obicei cu puține bagaje și pe două roți.  Anul acesta însă, când am pus pe hârtie traseul de vacanță, ne-am dat seama că plănuiam să facem mai mult de 1400 km cu mașina. Ne-am întrebat pentru o secundă dacă nu cumva e prea mult pentru pitica noastră de 9 luni. Am tras aer în piept, am sperat că o să fie bine și  ne-am propus să ne adaptăm pe parcurs la nevoile domnișoarei. Urma să vedem în aceste zile dacă Em moștenește genele noastre plimbărețe sau dacă suntem prea optimiști,și de fapt e foarte greu să ai un concediu activ cu un bebeluș.

Îmi doream de mult să ajung în Apuseni, dar fiind departe de București nu prea merita să dăm o fugă într-un weekend – mai mult timp am fi pierdut pe drum. A apărut ocazia când părinții mei s-au înscris la un eveniment sportiv organizat la Roșia Montană. Am profitat și ne-am apucat de pregătiri, căutând locurile frumoase din zonă și de pe drum. Nu am uitat nici de nevoile omulețului care mergea pentru prima dată așa departe. Până la urmă am stat pe drum 9 zile, am făcut 1400 de kilometri și am înnoptat în 5 orașe diferite.

Roșia Montană

Cum a fost călătoria pentru Em?

Pe alocuri dificilă, mai ales în zilele în care am mers cu mașina 300+ km (București – Sibiu). Pe alocuri cu emoții mari, când a făcut febră într-o noapte, într-un loc izolat, fără vreun spital  mare în  apropiere. În cea mai mare parte însă a fost o vacanță foarte frumoasă,  în care am văzut locuri deosebite și din care am rămas cu multe amintiri faine. Domnișoara s-a distrat, a coborît cu noi sub pământ, în Galeriile Romane de la Roșia Montană, a intrat în Ghețarul Scărișoara, s-a plimbat pe coclauri și a vizitat un castel al Zânelor. A mâncat pentru prima dată mămăligă ardelenească răsturnată și zmeură culeasă direct din pădure.

Am învățat iar multe lucruri despre călătoriile cu un bebeluș. Primul e că este mai ușor decât pare, poate chiar mai ușor decât cu un copil mai măricel, care deja merge. Noi am luat-o în marsupiu peste tot, dacă ar fi știut să meargă ar fi fost mai greu să țină pasul. Căruciorul a fost obiect de decor în portbagaj. De mare ajutor a fost scoica de mașină, pe care am folosit-o ca scaun de masa și ca legănuș, când i se făcea somn. În rest, marsupiul a fost de bază pentru plimbări și pentru somn. Este o investiție măricică însă devine neprețuită în călătorii.

Și cu mâncarea a fost mai simplu decât mă așteptam. Em a fost diversificată mixt până acum, mănâncă fără probleme bucăți de legume fierte, carne mărunțită, piureuri din borcan, iaurturi și fructe crude. Considerând că este alăptată, mâncarea chiar nu a reprezentat un stress pe drum. Am luat într-o geantă frigorifică iaurturi, piureuri și câteva din legumele preferate de ea. Când aveam ocazia, îi fierbeam legume pentru două zile. Altfel, îi dădeam din borcan – nu prea se omoară nici cu textura nici cu gustul lor – dar au fost bune în zilele în care nu aveam acces la bucătărie să îi pregătesc mâncare. În rest, iaurt cu cereale sau fructe de sezon, de prin locurile prin care ajungeam.

Valea Zânelor

Cea mai importantă lecție pentru mine însă a fost că poți să fii în cel mai frumos loc din lume, dacă ți se îmbolnăvește copilul nu-ți mai arde de nimic și tot ce îți dorești este să fii aproape de un spital și de un doctor care îți poate trata copilul, dacă lucrurile se agravează. Am ajuns să avem primul episod de febră la Beliș – Fântânele, un sătuc pe malul lacului, la distanță de 60 km de Cluj. Am culcat-o ca de obicei seara, după o jumătate de ora însă s-a trezit țipând și am putut să o liniștesc doar ținând-o strâns la piept. I-am luat temperatura, avea 39.2, am dezbrăcat-o în pampers și i-am administrat un antitermic, pe care îl luasem preventiv în bagaj. Așa a fost toată noaptea, ea se trezea plângând și nu adormea decât legănată la mine în brațe. Nu am reușit deloc să o las jos, desi mi-era clar că având febră nu o ajuta să stătea lipită de mine. S-a liniștit când a început să se lumineze, am reușit să îi iau din nou temperatura, din fericire scăzuse. A doua zi când s-a trezit deja își revenise, era veselă și vioaie, singura amintire din noaptea groazei fiind nasul care începuse să îi curgă. Eu eram epuizată și tot ce îmi doream era să ajungem într-un oraș mare, cu spitale și farmacii non-stop. Din fericire însă febra a trecut ca și cum n-ar fi existat. Nu regret însă evenimentul, o dată și o dată trebuia să ne confruntăm și cu prima febră, pe care am depășit-o rapid. Oricum, înainte de orice plecare e bine să îți recomande pediatrul medicamente pentru afecțiuni uzuale – răceală, julituri, deshidratare, diaree sau constipație, dureri de dinți, alergii și iritații. Și nu strică să ai adresa unui spital de urgență, pentru orice eventualitate.

Moara cu apă de la Ohaba

Uitându-mă în spate, în ciuda hopurilor, această plecare ne-a dat încredere că domnișoara noastră este plimbăreață și că ne moștenește. A văzut deja la vârsta ei mine, peșteri, cariere de aur, castele vechi și noi, un deal plin de melci fosilizați, o moară de apă încă funcțională și o biserică într-o peșteră. Vacanța de abia ne-a zgândărit cheful de plecat în lume, și nouă și sperăm și ei.

Vom reveni în curând cu detalii, poze și recomandări de locuri frumoase.

Mai jos harta pe google maps a traseului nostru, poate fi folosită în voie ca sursă de inspirație.

Reclame

Un gând despre “Cu gălușca prin Apuseni. Sau cum am depășit prima febră

1. Ce frumos suna, cred ca ati avut parte de o super vacanta! Legat de bolile copiilor in deplasare, sunt total de acord cu tine – sanatosi sa fie, ca de restul bunului mers al vacantei ne ocupam noi! Bine ca s-a terminat cu bine si ati putut sa va bucurati si de vacanta.